Apua verkkokurssien ylläpitoon ja markkinointiin
Huolella laadittu verkkokurssi kestää aikaa ja pyörii pitkälti omillaan.
Täysin ilman ylläpitoa se ei kuitenkaan pysy terässä.

Yksi syy valita verkkokurssi on, että se säästää kouluttajan työaikaa. Ja näin todella on. Kun verkkokurssi on laadittu huolella, se pyörii tarvittaessa itsekseen ja kouluttaja voi käyttää aikansa vaikkapa sellaisten koulutusten vetämiseen, joissa kasvokkainen vuorovaikutus tai ryhmätyöt ovat välttämättömiä.
Joitakin toimenpiteitä verkkokurssi kuitenkin ajan saatossa vaatii.
Verkkokurssin ylläpito
Kurssin ylläpidosta räätälöidään juuri teidän tarpeisiinne sopiva paketti, joka voi sisältää esimerkiksi seuraavia asioita:
-
Osallistujapalautteiden keruu ja seuranta sekä näiden pohjalta laadittu säännöllinen raportti ja toimenpide-ehdotukset.
-
Verkkokurssin sisällön säännöllinen päivittäminen toimittamienne materiaalien tai esimerkiksi Ixirin vetämän kehittämistyöpajan pohjalta.
-
Yhteydenpito alustan tekniseen tukeen.
-
Yhteydenpito kurssin käyttäjiin.
Verkkokurssin markkinointi
Onko kurssinne laadittu suurelle yleisölle tai tavoitteletteko sillä muuten uusia yleisöjä? Organisaationne ulkopuolisille suunnatut kurssit vaativat yleensä aina myös markkinointia. Tämä suunnitellaan kurssikohtaisesti. Markkinointipaketteihin voi kuulua esimerkiksi seuraavia asioita:
-
Markkinointisuunnitelman laatiminen.
-
Kohderyhmiä edustavien organisaatioiden suorakontaktointia sähköpostitse tai puhelimitse.
-
Tiedotteiden, somejulkaisujen ja artikkeleiden laatimista sekä esittelyjä kurssista.
